Knock-out Bekerwedstrijden
Seizoen 2007-2008

Knock-out Beker competitie 2008

Velden, 15 oktober 2007

Aan:  secretarissen en TC's  van de aangesloten verenigingen

Het bestuur van het district Noord- en Midden-Limburg nodigt u weer uit om ook dit bridgeseizoen met een vertegenwoordiging van uw vereniging deel te nemen aan de knock-out beker competitie.

Deze bekercompetitie wordt alweer voor de 6e keer georganiseerd en is daarmee reeds een succesvolle traditie geworden, waarbij door vele verenigingen met plezier wordt gespeeld.

Iedereen kan meedoen, want zwakkere spelers worden gecompenseerd via een handicap voor de sterkere verenigingen.

De beker is momenteel in het bezit van BC De Bok.

Opzet

De wedstrijdvorm is een Mitchell-duplicate met 24 spellen in 6 rondes van 4 spellen. De winnaars gaan door naar de volgende ronde. Afhankelijk van het aantal deelnemende verenigingen  spelen de finalisten maximaal 5 wedstrijden.

Per vereniging wordt gespeeld met 3 viertallen (dus met 12 spelers) tegen 3 viertallen van een andere vereniging. De uitslag wordt vastgesteld in IMP's zoals bij viertallenwedstrijden.

Wedstrijdschema

Er wordt gespeeld volgens onderstaand schema.  Als we beginnen met een oneven aantal verenigingen, dan heeft de club die het afgelopen seizoen de beker heeft gewonnen een bye.

Als het aantal winnaars oneven is, dan plaatst ook de beste verliezer zich voor de volgende ronde.

Voorronde

1/8e finale

1/4e finale

1/2e finale

28 verenigingen

7+1

24 verenigingen

22 verenigingen

11+1

20 verenigingen

18 verenigingen

9+1

16 verenigingen

14 verenigingen

7+1

12 verenigingen

10 verenigingen

8 verenigingen

6 verenigingen

4 verenigingen

De algehele leiding berust bij de TECO.

Voor de eerste ronde en ook de vervolgrondes worden de wedstrijden door loting vastgesteld.

De wedstrijden worden gespeeld in de onderstaande maanden.

Aantal

Voorronde

1/8e finale

1/4e finale

1/2e finale

>16 verenigingen

Januari

Februari

9-16 verenigingen

Februari

5-8 verenigingen

4 verenigingen (Min.)

Handicap per speler

Voor viertallen geldt de lopende competitie, voor Paren geldt de competitie van begin dit jaar.

De handicap geldt voor de hoogste competitie.

Spelers die niet meedoen of meededen aan de districtcompetities moeten zo goed mogelijk op sterkte worden geschat.

2e divisie                    15 IMP's  1e klasse of Dames HK       6 IMP's

Hoofdklasse              10 IMP's  2e klasse of Dames EK        4 IMP's

3e klasse of lager              1 IMP's

Het verschil van de totalen van de handicaps van de 12 spelers van de beide verenigingen bepaalt met welk verschil de wedstrijd moet worden gewonnen om door te gaan naar de volgende ronde.

Bij een gelijke stand gaat de verenging door met het laagste handicaptotaal.

Rekenvoorbeeld:

Verenging A                                                 Verenging B

2 2e divisiespelers            => 2x15 = 30 IMP's 4 Tweede klassers                      =>  4x3 = 12 IMP's

8 Hoofdklassers                      =>  8x10 = 80 IMP's  8 Derde klassers                      =>  8x1 =   8 IMP's

2 Eerste klassers            =>  2x  6 = 12 IMP's

Totaal                                         122 IMP's                                                                       20 IMP's

Het verschil is dus 102 IMP's en vereniging A moet met minimaal 103 IMP's winnen om zich te plaatsen voor de volgende ronde.

Aanmelding

Ik verzoek u om voor 15 november 2007 uw verenging aan te melden voor de knock-out beker.

U hoeft hierbij niet de deelnemende spelers te vermelden.

Aanmelding liefst per e-mail aan de DKL.

De volgende gegevens zijn hierbij nodig.

Naam verenging

Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres contactpersoon voor de knock-out beker.

Voor 1 december 2007 wordt u op de hoogte gebracht van het wedstrijdschema en de verdere gang van zaken voor de eerste ronde.

Namens de TECO roep ik iedere vereniging in het district mee te doen aan deze bekercompetitie.

Voorgaande jaren is er met veel plezier gespeeld en niet alleen de sterkere verengingen hebben kans om te winnen, zij hebben immers een forse handicap.

Met vriendelijke groet,

Bauke Schoustra (DKL)

Ptr. Verhaagstraat 1

5941BH Velden